Mitt VM

2011-01-25 @ 15:47:51
Att det skulle bli så här kul med handbolls-VM, det hade jag aldrig trott! Men jag har faktiskt längtat till matcherna och att äntligen få se en match (lr rättare sagt fem matcher) på plats var riktigt skoj!

Jag är helt fast. Önskar nästan att jag testat på o spela själv nån gång, men tror i och för sig inte riktigt att jag har fysiken som krävs :P

Här är lite bilder från Skövde och Jönköping:


Placringsmatcher i Skövde 22/1, först ut var Japan-Egypten och sen såg vi Algeriet-Sydkorea


I Jönköping 24/1 inleddes kvartfinalerna med Island-Spanien där Island tyvärr inte hade en chans


Islands läktarstöd var det däremot ingen fel på


Andra kvartsfinalen mellan Tyskland-Ungern var otroligt jämn matchen igenom, men Tyskland lyckades inte hålla emot och Ungern vann


Norge förbereder sig för matchen mot Frankrike och vi tog en paus från våra platser (som för övrigt var på näsblodshöjd, mådde lite illa där uppe ett tag...)



Norrmännen intog läktaren men trots det hördes de franska supportrarna allra mest, kanske eftersom de också välförtjänt vann


Tack Joels mamma, Skövde, gurkburken och Jönköping för ett underbart handbolls-VM!

Håller alla tummar för Sverige ikväll mot Danmark!!!




Kommentarer

Postat av: Rita

Jag håller med dig, Mindy! Handboll är jättekul! Synd att det inte gick så bra mot Danmark idag, men vi håller tummarna när det är dags att möta Frankrike!

2011-01-25 @ 22:40:10

Postat av: Mindy

Ja de kommer bli tufft, Frankrike är riktigt bra. Men ibland kan de ju va bra o va underdog, utan alla höga förväntningar :)

2011-01-25 @ 22:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback