Ett sekel senare...

2011-08-15 @ 18:37:25
Det känns som att tiden flyger iväg, det enda jag frågar mig är vart tog egentligen sommaren vägen? När var jag ledig? Vad gjorde jag och när fick jag egentligen njuta av sol och bad? Ska väl inte vara så bitter att jag säger att jag helt varit utan nöjen, bad och ledig tid. Men det har varit i sparsammaste laget vill jag lova. Sommarjobben börjar lida mot sina slut, nästa vecka går jag in i en ny fas i mitt liv. Låt oss säga så här, jag är inte orolig över att jag inte kommer att ha något att göra. Det jag är orolig över är att inte veta exakt vad som kommer att hända.

Planerings-tvångstankarna äter upp mig inifrån ibland. Jag ÄLSKAR att ha koll på vad som ska hända, hur min dag ser ut och ungefär hur den närmaste framtiden ska se ut. Jag ÄLSKAR att skriva listor på vad jag ska göra, vad som kommer att hända så att jag har struktur i livet och hela tiden saker att se fram emot. Men jag HATAR att inte ha koll!

Så hur tar sig en överanalyserande planeringsnörd igenom en sådan här period i sitt liv?
Jo hon bakar muffins, läser en jäkla massa böcker och ser ännu fler filmer och drömmer sig bort i en annan värld för att helt enkelt ignorera verkligheten för en stund. Spel fungerar även ganska bra som distraherande sysselsättning, till exempel wordfeud (sjukt beroendeframkallande). För det är hur som helst det enda sättet att undvika kaos och psykbryt. Distansera sig, skjuta framtiden lite längre ifrån sig.

Det ordnar sig.

Idag får dagens arbete avslutas med en bok och kanske en film...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback