Sjukdag 2

2010-03-03 @ 09:09:25
Ja då börjar förkylningen dra igång, och de e ingen liten sådan...huvudet är blytungt, näsan rinner och halsen gör fortfarande ont...gud vad jag klagar! Men lite synd är det allt om mig nu, för fy vad segt de e att ligga här hemma och inte orka röra sig...när man vet att man har saker på jobbet man borde få gjort.

Så igår såg jag klart Julie & Julia, en film med Meryl Streep och Amy Adams om en kock (lr tvåkockar egentligen),en blogg och generationsklyftor. Gillade den men nja, kanske inte tillräckligt mkt ändå, så den får 3/5 Se den om du gillar fransk mat och hemmafruar från 50-talet med pärlor runt halsen.

Sen såg jag Whatever works, en film av Woody Allen, den var väldigt udda (som hans filmer ofta kan vara) men jag gillade den iaf. Gillar hans filmer, de är inte som man förväntar sig. Den handlade om en gammal, bitter man som träffar en ung, naiv tjej och de hittar varandra på nåt sätt. Hur omständigheter kan förändra ens liv och om förbjuden kärlek, idioti och världskunskap. 4/5 Se den bara för att den inte kommer vara som du tror att den ska vara!



Kommentarer

Postat av: Joe

Det är så synd om dig :( hoppas du är frisk när du vaknar upp imorn! Kommer upp med några nya filmer till dig! :)



2010-03-03 @ 22:58:56

Postat av: Mindy

Tack älskling, längtar efter dig! :)

2010-03-04 @ 10:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback