Kvinnornas måndag

2010-03-08 @ 14:23:06
Jaha internatinella kvinnodagen dagen till ära, ska man fira?
Hmm ja jag kände mig nog lite extra kvinnlig idag för jag tog på mig lite för tajta byxor tror jag...

Dagens lunch, som vanligt från Ica, blev strömming och potatismos. Husman tänkte jag, det låter väl bra. Inte alls. Jag gillade det inte, mår fortfarande lite dåligt.

Det är en allmänt seg öppning på veckan tycker jag, jag känner mig väldigt likgiltig idag. Kanske är det gårdagens åldersfixering som tynger mig, jag är inte bara ett år närmare pensionen utan också ett år längre ifrån barndomen och det enkla bekymmersfria livet.
Nja eller så e det bara för att jag har lite halvsega arbetsuppgifter idag och Johanna tagit ledigt för att hjälpa sina föräldrar och flytta (Johanna vart va de nu dom skulle flytta igen? ;) och jag inte har nån att sitta och föra oseriösa konversationer med...

Jag sitter och börjar så smått på mina nya Dagens Industri-jobb som jag fått det hedersfulla uppdraget att göra, igen. Plåtar om två veckor så det är ingen panik men, lika bra att komma igång. Det är fyra olika jobb, vilket innebär 36 slagkraftiga rubriker att krysta fram.
Det första jobbet jag hjälpte till med kommer förresten i numret som kommer nu på fredag, i bilagan, så de får ni kolla!   
Annars så har jag tillbringat morgonen i gareroben med att packa kläder som ska skickas tillbaka, varit med på redaktionsmötet (alltid lika kul att sitta och lyssna på diverse utsvävningar om bl.a. flator och brunkräm) och ringt några samtal. Inte så stressigt alltså, e därför jag har tid att sitta och fundera över mitt liv (och skriva om det här)

Ska fortsätta filosofera nu, men missa för guds skull inte Svenska Hollywoodfruar som börjar igen ikväll! Det är ett måste, kommer bli morgondagens snackis garanterat ;)

Ciao!  

Kommentarer

Postat av: Jo

Jag hjälper inte alls mina föräldrar att flytta, men jag ska flytta imorgon.

2010-03-09 @ 13:24:11

Postat av: Mindy

Förvirrande med två Johanna här alltså...P1 som sagt och min Malaysia-Johanna ;) Lycka till me flytten imorn vännen!

2010-03-09 @ 15:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback