Vi fiskar(e)

2010-07-20 @ 10:17:56
18:e Juli, söndag eftermiddag och det har blivit dags att bege sig till Huskvarna för en lektion i nybörjarfiske

Lärare: Joel - fisherman friend
Elev: Mindy - måttlig metare med möjligheter




Fiskeskolan del. 1
Joel visar hur man sätter betet på kroken





Fiskeskolan del 2
Joel lär Mindy att kasta loss (och Mindy ser något obekväm ut i sin "regnrock")




Fiskeskolan del 3
Joel visar hur de ska gå till, så här ser en van fiskare ut (han är allmänt glad över sin kunnighet)




Fiskeskolan del 4
En titt i fiskelådan och Mindy lär sig slutligen att kroka på betet helt själv (utan att skadas nämnvärt)





Fiskeskolan del 5
När man inte fångat någon fisk bjuds man istället på grillad hamburgare av Joel (a la Börje Salming) och det avslutar en härlig lektion i fiskekunskap



Slutbetyg: 3/5 fiskar
främst pga den obefintliga mängd fiskar vi lyckades dra upp och det något blåsiga vädret som sabbade både min frisyr och min fiskeoutfit...(maten får dock full pott!)


Kommentarer

Postat av: Kristina

Haha, ni är för roliga ni två! Vad mycket mys ni verkar hitta på...:)

2010-07-20 @ 10:56:34

Postat av: Anna

HAHAHAHAHA!

Hade jag inte fått bildbevis hade jag ALDRIG trott att du skulle fiska :P NÅGONSIN! Haha.

Roligt jue!

Saknar dig hjärtat! <3

2010-07-20 @ 15:10:55

Postat av: Anna

HAHAHAHAHA!

Hade jag inte fått bildbevis hade jag ALDRIG trott att du skulle fiska :P NÅGONSIN! Haha.

Roligt jue!

Saknar dig hjärtat! <3

2010-07-20 @ 15:11:35

Postat av: Mindy

Ja de e mkt mys här :) du borde komma hit nån helg Kristina!



Anna tack för den, hehe nä men inte jag heller :P de va helt och hållet Joels påhitt :)

Saknar dig me!! Ska bli så kul o ses på måndag ;)

2010-07-20 @ 16:16:35

Postat av: Tessan

Hahaha vad söta ni e! :) Hoppas allt e toppen med dig vännen! Snart är vi tillbaka i jkpg igen allihop och då blir det liv i luckan vill jag lova! ;)

2010-07-20 @ 23:16:53
URL: http://tessanoberg.blogg.se/

Postat av: Mindy

De e bara bra Tessan, hoppas du har en supermysig sommar också ;) De hoppas jag verkligen de blir, ses snaaart!!

2010-07-21 @ 08:30:54

Postat av: JO

Det blev ju ingen feeesk!

2010-07-22 @ 10:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback