Day 2

2010-01-26 @ 20:21:17
Jag är helt slut! Ännu en lång dag, va på kontoret 9 till kvart över 5...och jag hade saker och göra hela tiden! Jag hade till och med saker jag inte hann göra, som jag kanske borde gjort...
Uppgifter lades snabbt till på dagens "to do-list" när jag började i morse, kanske det roligaste uppdraget hittills var att leta upp makeup-produkter till Pamelas tjejfavoriter. Om jag kunde hitta saker jag gillade! :) Hittade massor, och sedan fick jag ringa in en av grejerna för plåtning. Ett supersnyggt rouge från Chanel som senare levererades i en söt lite påse med "att. Mindy" skrivet på. Jag ville bara springa hem och låsa in mig med mitt nya 660 kronors rouge men insåg att de kanske skulle vara lite dumt för min framtid på King...

Så jag stannade kvar och tog tag i allt annat jag hade att göra.
Som att skriva ihop Boss-texten, skriva frågor inför Beckmans och det eviga letandet på en känd kvinna som kan tipsa. Usch de va inte lätt, ingen ville ju svara på mina mail. När jag väl fick ett mobilnummer till Hannah Graaf från tv3:s pressansvarige som jag rekommenderades att sms:a till tänkte jag att nu så, nu ska jag få min intervju i eftermiddag! Men nej, inget svar där inte...när jag var nära att ge upp skrev plötsligt en tillbaka! Thank god! Hon ville dock att jag skulle maila frågorna och jag har fortfarande inte fått svaren så jag känner mig något stressad eftersom det ska vara klart imorgon...! Inget magsår, än iaf...

Mina nya arbetsuppgifter från Pamela ska bli riktigt roliga, jag är ansvarig för två nya plåtningar som vi ska göra nästa vecka. En för solglasögon och en för sneakers. Jag ska planera allt och åka runt till presskontor och välja ut grejer som vi kan fota. Självklart kommer jag stämma av allt med Pamela sen, men ja som sagt får jag ju välja ut en hel del själv. Jag kommer även gå på en Tom Ford premiär på Arnoldshuset på fredag och kolla solglajjor. Sen har jag och Johanna fått ett stort uppdrag (kanske inte det roligaste dock) att städa ur garderoben på King och sortera alla kläder och skicka  tillbaka...men men, någon måste ju göra de också! Tur att vi iaf är två där.

Ett annat uppdrag jag fått är att plåta två grejer till Dagens Industri (där King har ett återkommande samarbete i varje nummer) och det är kläder som ska fotas och småtexter som sedan ska skrivas till det. Plåtningen kommer jag åka iväg på imorron eftermiddag och kläderna har jag ringt in och valt ut till stor del själv, med hjälp av Pelle. Kommer bli svårt att få ihop klämkäcka rubriker till alla kläder, men helt klart en lärorik utmaning. Och plåtningen ska bli skoj.

Hoppas allt går som de ska nu, och att Frida mailar tillbaka snart...imorgon blir en stressig förmiddag då jag måste boka in fler möten till torsdag, har än så länge bara fått ihop tre av typ tio...insåg lite för sent att jag borde kollat adresserna så jag slipper åka fram och tillbaka hela tiden och har nog gjort en liten miss där men de ska nog lösa sig ändå. Kommer väl lära mig stan lite om inte annat :P och jag måste även förbereda för plåtningen och rensa lite i garderoben. Ja som sagt, de e mycket hela tiden! Tror livet som modeassistent ser ut ungefär så här faktiskt. Glammigt blir de förhoppningsvis längre fram haha.

Ha de fint allihop!




Kommentarer

Postat av: Johanna

Wihoo! Frida Fahrman är ju min favoritbloggare (förutom dig såklart). Kul att läsa att det går bra för dig. Själv spenderade jag sex timmat på UB med Ny Teknik från 1979 i eftermiddag. Det du, det är en annan sida av journalistiken. Tänk på det =) Det blir gbg för mig på fredag btw. Och event med nya jobbet i turning torso på torsdag. Lite glidigt här nere också alltså =) Pussar

2010-01-26 @ 21:50:32

Postat av: Mindy

Låter spännande de me, Turning Torso e ju inte helt fel. Skoj me gbg, hoppas allt går som de ska! lr som du vill att de ska gå ;) Puss vännen

2010-01-26 @ 21:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback