Dag 1 på King

2010-01-25 @ 22:54:59
Dagen började med ett något förvirrande morgonmöte med redaktionen. Jag och Johanna satt som frågetecken och sneglade lite halvnervöst på varandra. Sen fick vi våra skrivbord i ett rum som vi delar med modette.se och manolo.se. Där satt vi fram till lunch och bläddrade i King-tidningar och väntade på uppgifter...min handledare var försvunnen och ingen visste var hon var och till slut gick vi på lunch.

Efter lunch gav iaf Pelle mig något att göra, jag fick förbereda för en plåtning och leta plagg i "garderoben" och rada upp samt ringa in plagg från fem presskontor. När jag var färdig anlände Pamela äntligen och hon satte mig i mer arbete. Då fick jag välja ut 5 jackor som skulle vara med i tidningen och 5 till att använda till ett bildspel på hemsidan. Sedan var jag tvungen att ta reda på prisuppgifter på samtliga jackor och åter igen ringa presskontor...vilket jag inte riktigt hann klart med idag.

Och inte nog med det för jag fick fler uppdrag sen, skrivuppdrag! :) Till onsdag ska jag ha hittat en känd kvinna att telefonintervjua till "kända kvinnor tipsar" (en lite spalt i tidningen under stilfullt). Sen ska jag även skriva en text om Hugo Boss nyöppnade butik i Köpenhamn.

På onsdag blir det plåtning för min del, ska åka taxi till en fotograf i Hammarby sjöstad med massa kläder som ska fotas mot vit bakgrund. Och på torsdag ska jag gå på förhandsvisning av Beckmans designhögskolas utställning "In a perfect world..." på PUB och skriva om detta beckmans.se/inaperfectworld/
Hela redaktionen kommer vara på konferens tors-fre så då tar jag över Pamelas doings :) Ska bli skoj.

Handlade förresten massa fint på Monki igår :) försökte ta en bild på dagens outfit men de blev inte bra, inget bra ljus... :/ får ta de nån annan dag istället. Jag va ju däremot Pamelas fotograf idag och fotade hennes dagens outfit till modette-bloggen :)

Allt e iaf bra här uppe, e ganska slut efter första dagen men de känns bra. Behöver verkligen gå och lägga mig snart...har mkt o ta tag i imorron, måste förbereda frågor till torsdag imorron också.
Jaja, nu får jag försöka släppa alla intryck, all press och koppla av lite så jag kan somna sen. Paradise hotel e bästa avkopllingen :)

Sov gott!


Kommentarer

Postat av: Johanna

Hej! Vad kul att du verkar ha fått roliga uppdrag! Min första dag var också bra. Jag har inte ringt om malaysia än... Får sova ytterligare en natt på saken känner jag =) Imorgon blir det UB och innovationer för min del. Hoppas du har det fint i ditt Hillsiga liv ;) Massa kramar

2010-01-25 @ 23:36:49

Postat av: Tessan

Shit vad roliga uppdrag du har fått vännen! Grattis!! :) Ska bli spännande att höra mer om allt! Kramar

2010-01-26 @ 00:02:04
URL: http://tessanoberg.bogg.se

Postat av: David

Mindy, du är ju i full gång där uppe, fan va najs! kul att du oxå trivs på din praktik :)

2010-01-26 @ 06:20:31

Postat av: Mindy

Tack allihop! Jo de känns okej efter första dagen iaf, lite press nu :P Kul att de gått bra för dig me Johanna, u have to let me know när du vet mer om Malaysia :) Tessan har du fått några förberedelser för melodifestivalen o göra än lr? ;) Ha de gött! Kram på er

2010-01-26 @ 07:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback