1 vecka på King

2010-01-31 @ 19:05:17
Kan inte fatta att en vecka redan gått, de måste varit den snabbaste veckan ever!
Torsdagen spenderade jag och Johanna med att åka runt hela stan på olika showrooms och kolla solglasögon och sneakers till nästa veckas plåtning, och inledningsvis gick vi på Beckmans uställning på PUB (ska snart lägga upp bilder). Det var en tuff dag med tanke på att det snöade och va sjukt kallt och vi pulsade runt i stan med kartan i högsta hugg. Om vi var trötta sen! När jag kom hem på kvällen, halvdöd, såg jag att en känd kvinna svarat på mailen och jag hade äntligen min intervju klar! :) Grymt skönt att jag fick den klar iaf, nu e de bara att leta vidare efter andra kända kvinnor som kan tipsa.

Fredagen påbörjades på kontoret där jag förberedde för plåtningen. Kvart i tio stod taxin utanför kontoret och körde mig till plåtningen i Hammarby sjöstad. Det var riktigt kul, fick va med och kolla och bestämma hur det skulle se ut och fotografen va supertrevlig, liksom kollegorna som satt i samma hus. Jag blev bjuden på lunch och efter det avslutade vi de sista bilderna och en taxi körde mig tillbaka till kontoret igen. Där var Johanna uppgiven över garderoben som hon iaf så smått börjat få ordning i. Efter en liten tårtbit med de övriga som var kvar på kontoret (hela redaktionen var ju som sagt på konferens tors-fre) hjälpte jag Johanna att åtminstone få en ganska bra struktur bland kläderna och kassarna som fyller rummet. Måste säga att vi gjorde ett grymt jobb där, även om vi inte är helt klara än. Hoppas på och få positiv respons från övriga på måndag iaf. Vi avslutade fredagen med att gå på en visning för solglasögon från Galliano, Tom Ford, Dsquared och Tods i Arnoldhuset på Stureplan. Hittade grymma brillor och det visade sig bli dagens höjdpunkt då vi tackade ja till vars ett glas vin och allt plötsligt kändes mycket bättre. Då vi något lulliga och fnissandes lämnade byggnaden lite senare kändes det som en grymt bra första vecka.

Det fanns mycket som jag inte hann göra när veckan väl var slut, som att skriva klart notisen om Beckmans-utställningen (har iaf börjat) och skriva texter till Dagens Industri reportaget (som vi fotade i fredags) men jag tänkte försöka komma igång med det ikväll för att ha något att ta med mig imorgon.
Har haft en otroligt mysig och skön helg, som jag spenderat med min fina älskling som kom hela vägen från Jönköping och hälsade på :)
Var fruktansvärt jobbigt när han för bara några timmar sen satte sig på bussen hem igen... :( helgen gick alldeles för snabbt!

Men jag hoppas på en ny spännande vecka och nu är det Project runway som gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback