Week 3

2010-02-08 @ 19:37:22
En ny vecka, med ny energi och nya tag! Idag hade vi verkligen massor o göra hela dagen (okej, som vanligt då). Vi var på plats tidigt (halv 9) och började med att ta tag i budningar av kläder från garderoben, känns skönt att ha kommit igång med det iaf. Blir så mycket lättare att organisera sen när de blir mindre kläder och grejer. Mitt i allt fick jag springa iväg o skriva en ny uppgift, som tydligen va såå mkt viktigare...Det var egentligen inget stort, bara o skriva inköpsställen och telefonnr till en plåtning. En praktikantuppgift helt enkelt...de va klart på en kvart iaf.

Sen återgick jag till garderoben och till att skriva mina texter till fredagens plåtning med märken och priser (måste ta reda på priser på allt som inte är prismärkt vilket tar sin lilla tid och ännu inte är klart). Det tog inte lång tid förrän magen skrek "lunch!" och åter igen begav jag mig in på Ringen och köpte färdig matlåda. Dåligt, jag vet. Men jag har helt enkelt ingen energi till o laga mat.

Efter lunchen var det dags att hjälpa Modette och packa goodiebags inför Modediamanten på onsdag. Vi packade 300 påsar med några grejer i varje, de e grymma goodiebags btw, och sen var vi helt slut. De tog tre timmar! Imorgon kommer vi packa resten med grejer och då är dom fullproppade vill jag lova. På onsdag ska vi också hjälpa till under kvällen på Sture biograf då det kommer hållas prisutdelning och sen visas filmen Valentine's day som jag har velat gå o se jättelänge :) Ska bli jätteskoj!

Precis innan jag skulle lämna kontoret ringde vår fotograf upp mig, i panik, och sa att vi var tvungna att fota om hälften av solglasögonen vi fotade i fredags. Så nu måste jag åka dit igen imorn eftermiddag. Jag som har så mycket o göra redan...jaja, inte mkt o göra. Halv 5 kom jag iaf ifrån kontoret men dagen var inte slut för det. Johanna och jag delade upp oss ock åkte på olika håll för att lämna tillbaka grejer vi lånat till plåtningen i butiker. Jag var borta på Stureplan och nere på Strandvägen och när sista kavajen var lämnad var klockan halv 6 och jag kunde äntligen sätta mig på tåget hem.

Väl hemma i Hudidnge fick jag gå till Food Market för att kunna fylla på de fattiga kylskåpet och sen gå hem för att tvätta för första gången sen jag flyttade hit. Och tvätten väntar jag på i skrivande stund. (Gillar verkligen tvättstugan förresten!) Sen ska jag äta lite pannkakor och koppla av :)
Imorgon blir en ny dag, med nya tag och ny energi!



Ps. Min andra intervju ligger uppe på hemsidan nu, de e bara att gå in och kolla här ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback