Söndagsgrubblande

2009-10-04 @ 11:35:48
Hur kan de vara så att när man får allt det man önskat, precis det man ville ha, så är det ändå helt fel?
Är det meningen att man ska inse att det man hela tiden trott att man ville ha är något helt annat, något man egentligen inte alls trott man ville ha.

Kanske vill man bara ha det man inte kan få, eller kanske kommer man alltid tro att man kan få det bättre nån annanstans eller med någon annan. Kanske är det meningen att man ska vara förvirrad.
Jag är trött på att fundera, så från och med nu är det slut med det.

Haha right...som som jag (och miljoner andra tjejer) skulle kunna sluta överanalysera här och nu för all framtid. Det är lika troligt som att jag skulle kunna låta bli att äta upp skumgodiset jag har här i skålen på bordet....
Jag kommer att fortsätta grubbla över vad det är JAG vill ha, just nu iaf...


Karin Boye får förklara den idioti vi utsätter oss för när vi medvetet gör fel val

Dåraktig är du...

Dåraktig är du i sanning, om du av två slingrande vägar
väljer den längsta och den, som icke förer dig fram,
dåraktig är du också, om du väljer av vägar i livet
någon, som icke är rak, icke är sanning och rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback